BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

onsdag den 9. marts 2011

Yndlings konfirmationskort

Nogle gange er man heldig - helt tilfældigt - at lave et kort, man er så glad for, man ikke nænne at bruge eller sælge det. Sådan har jeg det med et af de konfirmationskort, jeg lavede sidste år :




I mit stadigt voksende "kort-bibliotek" her på compteren hedder det bare "Trines yndlings" i Konfirmationskortmappen.

Jeg ville derfor prøve at bruge opbygningen her i år igen. Ikke nødvendigvis for at kopiere eller genskabe kortet her. Men ideen var jeg så glad for, at jeg måtte prøve.


Der er følgende fællesstræk:
  • det elegante kors (nogle kors er mere klodsede end andre og nogle for krummeluret).
  • spellbinders baggrund i flere lag (også indeni i tekstfelt)
  • blomster på langt de fleste (hører sig dagen til - om man er dreng eller pige)
  • bånd eller blonder til at bryde baggrund eller korset





Korset er lavet af tapet - strukturen er vidunderlig at arbejde med og giver liv på kortet. Blonder og bånd i flere lag samt en blanding af blomster ditto.




Papiret er købt i Panduro og er emninet til formålet her.
De forskellige pink nuancer i kortet gør at pynten bestemmer hvor tøset eller feminint kortet bliver:
 Brug lyserøde blomster og dekoration - og det bliver sart og sødt.
Brug (hot) pink - og kortet får kant og skarphed.





Til gengæld er det andet papir fra Panduro her så diskret og nedtonet, at det næsten er intetsigende. På plussiden gives der carte blanche til dekorationen. Jeg har brugt sølv, metallic og glimmer her og sværtet kanten for et råt look.





Blomsterne er lavet med retro flower punch. 2 styk sværtede i kanten og bukket op, derefter sat sammen med en lille klap lim og en rose i midten. Simpel og elegant efter min mening.



Et lille nødråb: Til det nederste kort brugte jeg den sidste rest papir med træ-mønster. Jeg søger stadig efter serien som jeg selvfølgelig ikke husker, hvad hedder. Hvis nogen ved noget, vil jeg sætte pris på et link *S*



 
Endnu står konfirmationskortproduktionen mig ikke ud af halsen. Jeg må nemlig indrømme at jeg fik for meget sidste år. Men jeg har taget ved lære af andre - og mine egne fejltagelser - og har løsningen (som flere sikkert:  har luret for længe siden)

  1. Sørg for at være i god tid, så det ikke er de eneste kort man sidder med og alle ikke skal laves på én gang.
  2. Varier motiv, opbygning og materialer.
  3. Hav gang i flere kort på en gang så du ikke går død i et kort men hurtigt kan skifte til noget andet og friskt.
  4. Køb/byt dig til nye materialer - så er du spændt på at få dem brugt og selv det mest velkendte motiv, materiale eller opbygning får ny liv.



Mange kreative hilsner

5 kommentarer:

Benita sagde ...

Wauw hvor er alle de fine kort kommet fra?

Joan sagde ...

Rigtig søde konfirmationskort, er vild med det flotte kors :)

Trine sagde ...

He, he Benita. De er kommet fra de dybeste kreative gemmer ;-) Der var jo en, der sagde, at det var godt at se en tilobagevenden til min egen stil ... så det tog jeg til mig.

Jette / ma11edina sagde ...

Hvor er de fine og elegante, med det smukke kors, og alligevel så forskellige :))
Jeg har det lidt sådan med julekortene...derfor laver jeg nogle hver måned, og det går faktisk fint ;))

Helle Åbyen sagde ...

Hvor er de bare flotte, alle dine konfirmationskort. Er glad for at du bruger blomster til både drenge og piger, - det gør jeg også.
God weekend.