BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

søndag den 20. marts 2011

Kortmester 2011 : Applause



Den 4. og sidste udfordring i Kortmester 2011 var at lave et kort efter en skitse. Vi havde meget frie hænder men det skulle være tydeligt, at skitsen var blevet brugt.
I mine øjne betyder det, at opbygningen skal være som på det originale oplæg: Motiv, bånd, pynt og tekst skal være til stede og have samme indbyrdes forhold til hinanden som på oplægget.


Her er Angelys skitse:


Men ved at sige, at vi havde stor frihed, tolkede jeg det somom vi skulle gøre det personligt og ikke bare "kopiere" dvs. bytte motiv, bånd og knap ud med noget andet tilsvarende.


Jeg valgte at løse opgaven således:
  • fandt et dejligt motiv/billede som udgangspunkt
  • holdt stilen nostalgisk og vintage, så det passede til dertil
  • ændrede formatet fra kvadratisk til rektangulær
  • lavede en cluster - eller "Trine mylder" - istedet for knappen på oplægget
  • havde flere lag papir på kortet, som jeg plejer
  • brugte det uundværlige bling - dog forholdsvis diskret
  • det tilskårede bånd på oplægget var så smart, jeg liftede det direkte men tilføjede cm papir og tapet rektanglen med struktur (under billedet)
  • tilføjede til sidst de hjemmelavede blomster





Billedet førte associationer om barndom og forholdet mellem mor og barn med sig. Jeg designede ikke kortet med henblik på en speciel lejlighed som jeg f.eks. gjorde med bryllupskortet i sidste uge. Her er det kærligheden, der skal fremhæves og derfor gav teksten også sig selv!

Derudover har jeg set babysmil, når de kravler, står eller går for første gang. Alle første gange med børn er vidunderlige - og en sejr. Det er stolthed og "se, hvad jeg kan". Billetten med påtrykt "Applause" er mit glimt i øjet og kommentar til det skønne billede. Børn fortjener opmuntring og klapsalver, ros og kærlighed.




Det var det sidste bidrag til Kortmester 2011 - og første gang, jeg deltog i noget sådant. Det har været spændende og sjovt og imponerende og se den variation af kortmagere, der findes derude, selvom vi har arbejdet ud fra de samme oplæg.

Længe leve forskellighed - og tak for godt selskab!

Applause til de kretive damer derude.

4 kommentarer:

Jette / ma11edina sagde ...

Smukt og fint kort, det fangede straks mine øjne :)) Jeg følger også gerne skitsen og sætter så lige mit eget præg på det, så det bliver "mit". Det har været rigtig godt at deltage, og helt fantastisk at alle de forskellige og smukke kort der er oploadet.

Karina Beck sagde ...

Hvor er det et sødt kort. Flot!

Heidi Ann sagde ...

Åh ha Trine, hvor er det et smukt kort super god fortolkning af skitsen. Og som du kan skrive. Elsker at læse dine beretninger. Tror du er en rigtig dygtig og engageret lærer. Fuld af positivitet og sjove bemærkninger.

Benita sagde ...

ja og applause til dig for at du har fået uploaded til tiden hver uge og har fået lavet fire flotte kort!