BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

lørdag den 12. marts 2011

Kortmester 2011 : Bryllupskort



I denne 3. uge af Kortmester 2011 på Scrapsisters hjemmeside var det en udfordring med at bruge faste elementer. Disse ting skulle således indgå men kunne kombineres :
  • noget rundt
  • noget krøllet
  • noget sort
  • mindst 3 lag ovenpå baggrunden
  • glimmer

Jeg  tog udgangspunkt i opfordringen om at gøre opgaven til min egen. Jeg tænkte meget over det med det runde og fulgte denne tanke: runde => cirkel => ring => bryllup. Det slog mig, at jeg ville lave et bryllupskort denne gang.


Kortet


Brudeparret her fra Magnolia, havde jeg farvelagt i forvejen. Jeg manglede bare hans slips, sko og hår, så havde den dejlige dame også sin gom klar!  Det er første motiv med dette stempel, jeg har farvelagt (med mine copic ciao penne).



Farverne fra brudeparret skal gå igen i papir, karton og dekoration, synes jeg. Derfor de lyserøde roser og ditto bånd.

Rosernes stængler er også blevet "krøllede". En teknik, jeg lærte af Benita, der - da jeg i sin tid vandt en udfordring på hendes blog - sendte mig nogle hjemmelavede blomster. De var lavet med retro flower punchen, som jeg er blevet så glad for, og havde roser i midten. For at samle de forskellige typer blomster til en enhed havde hun brugt rosernes stængler og snoet dem til sidst: både for at fæste og vel for den elegante effekt. Så den har jeg tyvstjålet ... nå, nej, det hedder "liftet" i fagsprog *S*


  


Teksten, på kortet, fandt jeg i mine rub-ons hæfter. Jeg har samlet diverse rub-ons i små fotolbums (de billige man falder over i Brugsen eller Tiger kun bestående af plastiklommer og en forside), så jeg har en let og overskuelig måde at holde styr på de ord, mønstre og citater, der bliver tilbage, når man er begyndt at klippe et stort rub ons ark i stykker.




Jeg kom til bryllupstemaet ved at tænke på ringe. Derfor skulle disse også indgå på kortet. Ydermere er de symbolet på det løfte, man tager i kirken (eller rådhuset eller i skoven eller hvor man nu holder selve cemonien).  De er et synligt tegn på at bæreren tager sit løfte alvorligt.



  

Udfordringen


For at opsummere opfylde jeg denne 3. kortudfordrings krav ved at lade elementerne indgå således:

  • noget rundt : sort glimmer baggrund for brudeparret, diverse lyserøde stickles samt vielsesringene.
  • noget krøllet : havde originalt draperet tyl rundt i kanten, men fandt at blonden var mere elegant - selvom den var krøllet. Rosernes stængler er tvundet og derved krøllet.
  • noget sort : gommen jakkesæt, den sorte cirkel, teksten til ”definition of the word promise” samt kortets baggrund.
  • mindst 3 lag ovenpå baggrunden :
    • Lag 1: det perlemorsfarvede hjerte.
    • Lag 2: den sorte cirkel
    • Lag 3: det møntrede og revne papir i sølv, der bryder cirklen
    • og til sidst Lag 4: brudeparsstemplet på hvidt karton.
  • glimmer : i det sorte papir til cirklen, perlemorspapiret til hjertet og brudens ring men primært i det hvide glimmekarton, jeg har brugt under tekstfeltet.

Det var en rigtig dejlig udfordring denne gang. Da jeg først fandt temaet og papiret til både hjerte og cirkel lavede resten af kortet næsten sig selv.

Det var en god og tryg oplevelse - og føles som noget, der var typisk Trine ... på den gode måde, altså!


Nu er jeg spændt på at se hvad 4. og sidste udfordring måtte være!

2 kommentarer:

Karina Beck sagde ...

Kanonlækkert og gennemført kort med mange søde detaljer.
God søndag.

Benita sagde ...

Gennemført TRINE kort med masser af fede detaljer.

Er du tosset, så gennemtænkt er mit kort bestemt ikke! Men fedt med forklaring til hvordan og hvorfor! :)